Posted by: malanstrbenc | 24/10/2009

Marmaris Yacht Marina

PA15820020091015_83

Imeli smo nekaj dežja in malo grdih južnih vetrov. Za ta čas smo se lepo vtaknili v marino. Velik, zelen, naravno kar dobro zaščiten zaliv Marmarisa ima dve marini – bolj nobel Netsel pri mestu in bolj pocenkarsko kakšnih 5 km južneje, Marmaris Yacht Marina. Leži za peščenim pasom, ki povezuje celino s polotokom (gotovo je bil nekoč to otok) Cennet Adasi. Ta marina je pravzaprav specializirana za hrambo plovil na kopnem. Ravno sedaj sta rohneli dvigali cele dneve, saj morajo na jesen »pospraviti« na stotine bark (menda je na kopnem 1000 mest).

Some rain and south winds – therefore we stayed in a marina. Everybody seems to know Marmaris Yacht Marine. The cheapest marina in Turkey, in nice sourroundings, close to town but not in it. Most of marina is actually a boatyard (boats on the dry obsure everything even the toilets) but there is a lively liveaboard community there and we got insight into this habits. Most of all we liked the walks up the Cennet Adasi and Ronja almost provided us with the boar for the spit.

Marmaris bay

Marmaris bay

Okoli recepcije je veliko zelenja in marina bi bila lahko zelo simpatična, če…ne bi povsod stale barke na kopnem. Malo hecno je, če moraš vijugati med koli in krmili, ko greš na WC! Ni nama bila všeč tudi prehranjevalna izbira. Na voljo je menza, kjer se za poceni dobi plof, plof, špljoc na krožnike ob točno omejenih urah. Nisva še bila toliko obupana oz. zdolgočasena, pa nisva šla preverit okus. Druga opcija je navidezno nobel restavracija v zaprtem prostoru, ki nama ni izgledala ne okusna ne poceni. Morda se motiva, saj sta »mlada« Nizozemca z barke nasproti pohvalila tako natakarje (menda se prilagodijo starosti omizja) in cene.

Marmaris bay on Google Earth

Marmaris bay on Google Earth

Na privezu sva najprej imela za soseda waližanski par na sestrski barki. Sicer sem se povabila v njuno podpalubje, a prav dolgo nismo klepetali, saj sta bila lastnika nervozna – ta dan ju je čakal dvig na suho. Nato se je zraven pritisnil Londončan Michael, s katerim smo hitro rekli kako besedo ali dve, seveda po angleško, o vremenu. Naslednji dan sva želela oditi na nakupovanje v Marmaris. Izpred vhoda marine vozi mini bus (dolmuš) vsake pol ure, do glavnega trga potrebuje 15 minut, stane 3 lire. Žal nanj niso spustili Ronje. Na hitro se odločim, da grem sama, Gregor pa se vrne na barko, ker mu šoping tako ali tako ni najbolj dišal. Hitra odločitev je bila usodna – Gregor je pri sebi obdržal potne liste in Sim kartico, tako da se spet nisem mogla pogajati s Turkcellom, zakaj so nas izklopili. Jaz pa sem obdržala ključe od barke, tako da sta onadva obvisela »zunaj«. Malo je za Gregorja poskrbel nato sosed Michael, najprej s čajem. V mestu se nisem zadržala dolgo, saj sem bila nad nakupovalno cono globoko razočarana, saj moj namen ni bil kupovati fake Gucci torbice, očala in usnjene jakne ali se pogovarjati z mladimi črnimi fanti. Ko sem se vrnila, je bil Gregor z Michaelom že na vinu, pridružila sem se še jaz. Od njega sva izvedela, da ima komuna livarbordašev (na ladji živečih ljudi) tako iz Netsela kot Yact Marine svoj jutranji »radio«. Naslednji dan sva Michaela povabila na večerjo, on pa nama je pustil vse prebrane knjige pa odvečne prehrambene izdelke, da jih ne bo metal stran.

Michael gave us loads of info and also packets of read books and some extra food which wouldn't survive the winter

Michael gave us loads of info and also packets of read books and some extra food from his boat which wouldn't survive the winter

Zjutraj poslušava VHF postajo ob 9h na kanalu 69. Moderator vse lepo pozdravi, pove vremensko napoved, nato pomembna obvestila. Ta dan bo ob 12h sestanek skiperjev za obveščanje o »modrih karticah«, vabljeni vsi. Sledijo rubrike, pri katerih se vsakdo, ki ima kaj za povedati, najprej javi z imenom barke. Moderator ga potrdi in prosi za besedo, na koncu na kratko obnovi slišano, da si lahko zapomniš ime barke in lokacijo, ko se dogovarjaš kasneje. Rubrike so: souporaba taksijev, izgubljeno in najdeno, servisi in nasveti, družabni dogodki, zakladi iz kaluže (oddaja ali prodaja odvečnih stvari) ter drugo. Do konca javljanja že pogruntam sistem in med »drugo« se javi Habibi: »Na palubi imamo krasno psičko Airedale terrierko, ki bo morda rabila čuvanje za nekaj dni naslednji teden. Kdor si želi pasje družbe in bi jo rad videl, naj pride danes dopoldan na privez India 50.« Prijatelja z Libertasa sta namreč poslala SMS, če bi se morda zmenili za skupen izlet v Kapadokijo, pa mi še ni jasno, ali bomo vzeli dovolj velik avto še za psa… Čez dobro uro se prikaže Avstralka, ki je nekoč imela psa in bi z veseljem Ronjo peljala na sprehode in jo nahranila. Vendar na njihovi barki izvajajo dela, zato bi morala punca ostati na naši palubi. Lepo se zahvaliva, to pač ne bo šlo, saj Habibija ne bi puščala v marini, ampak na sidrišču, če bova šla (prihraniva 18 evrov na dan !) pa tudi da bi bila večino dneva sama…cel pomol ne bi imel miru od njenega tuljenja. Sama se podam na pomol Echo, kjer nekdo prodaja zložljive stolčke…pa so mi jih speljali pred nosom. Morda je patetično poslušati tak radio vsak dan, a če kaj rabiš, je prav dobra ideja. Drug način je debeli fascikel na recepciji. Vanj livabordaši zapisujejo svoje izkušnje (torej priporočila ali hude graje) z raznimi servisi tako v marini kot v mestu. Tam sem tudi našla naslov veterinarske klinike, da jih kontaktiram, ali nudijo tudi čuvanje psov. Da, imajo, 15 lir na dan s hrano vred. To je zelo ugodno, čeprav ni tak fajn »domači« škofjeloški hotel in res bi raje imela psa s sabo. Na koncu prijatelja tako mečkata, da ne bomo naredil ne Kapadokije, ne kakega krajšega izleta (Pamukkale, Ephesus, Aphrodisias…).

Look what we found in the garbage - Vetus Yogi vent that we coudn't get anywhere so far. Newer mind if it is a bit weathered, so is Habibi in general.

Look what we found in the garbage - Vetus Yogi vent that we coudn't get anywhere so far. Newer mind if it is a bit weathered, so is Habibi in general.

Na enem sprehodu z WCja ob kanti za smeti zagledam odvržen del za barko, ki je sumljivo podoben zračniku “yogi” od Vetusa, ki nama manjka. Stari se je razpadel, nov kos take plastike pa stane 100 €…zato ga spomladi nisva naročila. Ta odvrženi je malo porumenel na vrhu, njegov navoj pa malenkost prevelik. Z moško spretnostjo (beri: silo) Gregor odpravi to pomanjkljivost in če ga bova še pobarvala -odličen nov zračnik!

Malo več zveva še o naravovarstveni farsi. Turki želijo zelo ohraniti svoje bistre vode in na papirju predpisujejo kazni za neupoštevanje pravil. Lani je komuno livabordašev pretreslo obvestilo jadralca, ki je prejel kazen 30.000 dolarjev in izgon iz Turčije zaradi izpuščanja »sive vode« v zalivu Marmarisa. Siva voda pomeni odtoke iz umivalnikov… Poizvedovanje je kasneje pokazalo, da je nesrečnež izčrpal kalužno vodo, v kateri je bilo malo olja in ostankov detergenta iz pralnega stroja. Obalna straža je poslikala mavrični madež in mehurčke… Olje sodi po definiciji seveda med »črno vodo«, torej je bil prekršek resen. V marini so povsod opozorila: ne perite, če pa že morate, delajte to po 18 uri in sicer z »marine« ekološkimi proizvodi. Vsak dan vsaj enkrat nad zalivom preletava helikopter, ki mu pravijo »bubble control« in marina je plačala kazen že več kot enkrat, zato ne tolerira več nespoštovanja. Ob tem pa zaman iščeš varnostne mehanizme (lovilce, filtre) ki bi preprečevali onesnaževanje morja s strupi, ki nastanejo ob premiku bark na kopno, njihovem pranju in obdelovanju. Tudi helikopter obalne straže verjetno v zrak pomeče več škodljivih odpadnih produktov kot pa jih uspe preprečiti.

Staying any lenght in MArmaris bay and you will get familiarised with "bubble control". Do not polute in any way and better do the dishes in the night. Marine products are alowed but effective ones might produce bubbles too, innefective ones will not remove the oily sheen.

Staying any lenght in Marmaris bay and you will get familiarised with "bubble control". Do not polute in any way and better do the dishes in the night. Marine products are alowed but effective ones might produce bubbles too, innefective ones will not remove the oily sheen.

Pravijo tudi, da ne smemo uporabljati stranišča na barkah…toaletni prostori pa so razpršeni na redko in zjutraj si v težki dilemi, ali ti bo uspelo priteči do tja. Ne pomaga, če imaš holding tank, saj marina nima mesta, kjer bi ga lahko izčrpal. Videla sem sicer čeber namenjen za pranje jader, nikjer pa ni umivalnikov za pranje posode. Tako smo tudi to aktivnost prestavili na ponoči, da le ne bi kak mehurček koga zmotil. Gregor je še vprašal Michaela, ki je lociran v Marmarisu že vrsto let, kje pa ima mesto čistilno napravo. Oh, kaka čistilna naprava – vsa kanalizacija gre tamle na drugo stran ožine, za katero je Yacht Marina. Zato pa so tiste boje, da ne smeš vpluti v ta zalivček. In jaz naj imam slabo vest, ko hranim ribice, ko bi, če bi šla po pravilih na WC marine,  ta isti kakec šel tako ali tako samo par sto metrov južneje!

"Library" above the bar has nice atmosphere and perfect internet signal

Če bomo pluli po Tučiji še neaslednje leto, bi nas znale zadevati »modre kartice«. Gregor se zato pridruži sestanku kapitanov v baru, jaz pa nad barom v knjižnici lovim na internet (na pomolu je brezžični signal prešibak). Recepcija modre kartice že prodaja in trdi, da bodo drugo leto obvezne za vse, ki bodo pluli med Bodrumom in Fethiye. Stanejo 70 lir in dokazujejo, da imaš na plovilu holding tank (čeprav tega ne bo nihče preverjal). So magnetne in na njih naj bi se zapisalo vsako izčrpavanje odpadnih vod, ki ga boš opravil na kateri izmed 20 eko postaj. Te infrastrukture seveda še ni. Kot vse kaže, bodo s tem najprej začeli moriti gulete (v baru spodaj zavriska vsesplošno odobravanje) in v letu 2010 morda še ni bojazni za jadralce.

Up the dirt roads on Cennet Adasi.

Up the dirt roads on Cennet Adasi.

Najbolj super pri postanku v marini pa je bil dvakratni vzpon na Cennet Adasi. Skalnat in gozdnat hrib ima gozdno cesto in poti, kjer nadvse globoko zadihamo, Ronja je vsa srečna in dirja kot po domačih hosticah. Vmes sva odkrila še kraško jamo, no bolj spodmol, ki je sicer zamrežen, a se da splaziti spodaj.

New paths to the cave.

New paths to the cave.

It was not closed for us.

It was not closed for us.

PA15813120091015_16

Uživava v naravnem pojavu, med kapniki najdeva sovo in glavo bizona.

Can you spot an owl (head and wing) and bison (head and hump)?

Can you spot an owl (head and wing) and bison (head and hump)?

Spodaj na dnu izgleda, kot da bi arheologi še kaj iskali. Kasnejše brkljanje po internetu to potrdi. Kot kaže, je bila jama naseljena že v kameni dobi, v bronasti je morda delovala kot tovarna korald, kot svetišče pa v rimljanskih časih.

PA15815420091015_37

Nimara cave was used as settlement log ago and was sanctuary still in Roman times.

Nimara cave was used as settlement log ago and was sanctuary still in Roman times.

Na hribu višje gori med drevesi slutiva terase, pa tudi na ducat klesanih kamnov naletiva, torej je bila vsekakor tu še kakšna naselbina, svetišče. Pa rožice – turška varianta jesenskega podleska ter tu pa tam kakšna narcisa (ki se je zmotila v letnem času?)

We think there were more settlements up the hill.

We think there were more settlements up the hill.

PA15820020091015_83

PA15817820091015_61

Ronja se zainteresira za nekaj drugega – »kaj pa je, kdo pa je?!« jo kibicam. »Grr, wow wou« se zapodi nekam v grmovje. V grmovju pa »tutum, tigadum« topotanje. No vraga, kakšen osel, krava tu gori? – »Ronja, pridi nazaj, takoj!«. V grmovju pa še malo lomastenja in »Hrnk, hoink, hnhr, nrhr«. Argh, merjasci, »Roooonjaaaa, pridiiii pridiiii hitro!!!! Grega, ti pa kako skalo v roke primi!« Ronja že zaskrbljeno beži proti nama in nama sporoča »Eeejjj, masterja, tam je en velik čuden, jezen škric, dajta pomagat…« Midva pomagava tako, da se čimprej spokamo po poti bolj stran. Potem po marini navdušeno govoriva penzionerjem, da je Ronja našla divje prašiče, pa ni noben zelo očaran. Očitno so tako pogosti, da večkrat tudi prečkajo ceste in jih videvajo tudi nehribovski ljudje.

After meeting wild boar Ronja was kept on the leash.

After meeting wild boar Ronja was kept on the leash.

Nizozemca sta razočarana, ko zvesta, da bova zimovala na Kreti. Ko sta naju zagledala, sta se namreč že veselila, da ostaneva v Marmarisu in da onadva ne bosta najmlajša naokoli. PA15817120091015_54


Responses

  1. helo!

    Torej ste že v Marmarisu? Prijetno bivanje, če že vreme ne služi!
    Fronta nas je odvrnila od Malih Kikladov, zato smo zavili malo na sever, potem pa hitro nazaj, še pospravljanje barke in domov.

    Mejte se ..

    lp

    ank

  2. Oj, Malan….
    zdle sem v šoli in skupaj z računalničarko ugotavljava, da sva vama malo fouš. Sicer ne vem, če boš dobila tole sporočilo….😀
    Povedala mi je pa Darja, ker skupaj delava na šoli Žbk…. 🙂
    Maja


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Log Out / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Log Out / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Log Out / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Log Out / Spremeni )

Connecting to %s

Kategorije

%d bloggers like this: