Posted by: malanstrbenc | 27/05/2009

Grške navtične formalnosti

Nasveti za bodoče slovenske (oz. EU) jadralce s svojo barko v grških vodah

  1. imejte jadrnico dolžine pod 10 m in marsikaj vam bo prihranjeno (op. – gl. update spodaj)
  2. če je vaša premičnina daljša od 10 m, morate slej kot prej poiskati port police-coast guard, da izpolnite crew list in dobite žig v DeKPA karton
  3. uradne stavbe so slabo označene in malodane skrite
  4. da pridobite DeKPA karton, morate najprej plačati davek slabih 30 €  na davčni upravi, ki jo najdete v nekakšni občinski stavbi, po možnosti daleč stran od luške kapetanije
  5. uradniki ne govorijo angleško v 90% primerov
  6. prosite oficirja v luški kapetaniji, da vam napiše na list, kaj rabite, in potem to kažete po občini od okenca do okenca, da najdete pravega
  7. za izpolnitev DeKPA (verjetno) potrebujete tudi licenco za radijsko postajo
  8. definitivno potrebujete zavarovalno polico za zavarovanje odgovornosti z natančnimi specifikacijami, da imate pokrito minimalno 300.000 € za loss, injury and death for passangers and third party, min 150.000€ za properety damage for passangers and third in minimalno 90.000 € for sea pollution
  9. vse kar ste plačali, dobili in oddali še fotokopirajte
  10. že pri dacarjih, potem pa še v raznih Vodafdonih itd. bodo od vas hoteli davčno številko, in sicer grško. To dejansko lahko dobite zastonj, samo z malo čakanja in debelega gledanja v žlabudrajoče uradnike, spet na tax office, zahtevajte  AФM (AFM)
  11. ko od vas zahtevajo naslov v Grčiji, si omislite kakšno marino. V marini sitnarite, da dobite nekako potrdilo, tudi če ste bili v njej samo en dan.
  12. uradniki, prodajalci v koncernih in podobno so načeloma prijazni, ko se obračate neposredno na njih. Če on odgovora ne ve, ve pa njegov sosed, bo sosed tiho, ne bo se vmešal. Če nekdo ve, da ga iščeš, ti ne bo pomigal, pridi sem, ampak si misli, najdi me…
  13. Jonsko morje se je navtično razvilo. Razvilo, ne v razvoju. Marine, stotine čarteristov,  mestni pristani se zaračunajo, gneča je že maja neznosna. Trgovine (z opremo in druge) založene, ponekod celo free wireless internet.
  14. Ribarjenje v Grčiji ni čisto svobodno – z barke je pravzaprav prepovedano. »By the book« lahko z barke loviš le če imaš licenco in ti in barka, ta pa je lahko samo pod grško zastavo. Z obale lahko lovite brez omejitev razen s potapljaško opremo.  Ni dosti verjetno, da bi amaterja z malo ribico kdo lovil in kaznoval, vendar želiva popraviti dezinformacijo.
  15. v Grčiji še lahko najdeš mojstrsko delavnico  (taki so pri nas že izumrli). Pozor, lahko se tako zavzamejo, da vam naredijo perfekten nadomestni del, kar že ni več poceni. Na Krfu ob cesti v starem pristanišču (trenutno ga širijo) nama je je bil v pomoč  Stamatis Aspergis, delavnica TOPNOY (rostfrei, aluminij, teflon).

    TOPNOY workshop in Corfu old port - we got better than we wanted. Master of the art (they diaed out in our country already...)

    TOPNOY workshop in Corfu old port - we got better than we wanted. Master of the art (they died out in our country already...

  16. Update sredi junija: sedaj sva že kar precej naprej od Jonskega morja, stanje pa se ni nič izobljšalo. Grčija nama je bila propagirana kot navtikom prijazna dežela. Torej poceni, mestni pristani se ne računajo, dobiš pa brez problema vodo, tudi elektriko. Kar se prijavljanja tiče pa velja nenapisano pravilo, da se nekako enkrat na mesec zglasiš pri port policistih in to opraviš.  Realnost pa je, da so mestni pristani precej čudni, dostopnost vode redka ali vsaj zelo nelagodna, pa še port policisti so agresivni. Hodijo preverjat barke in ko te vidijo, te zaslišujejo o imenu in zastavi barke in naročijo, da se moraš naslednji dan prijavit. In s tem plačat privez. Še par let in Grčija bo postala precej draga.
  17. Update konec junija. Zaupava znancu Vangelisu Vikosu, ki ima na otoku Poros navtično trgovino, servis, boatyard, ponton…v redu tip, ki je dovolj časa živel na Švedskem, da ima zdrav pogled. Potrdi, kar imava na sumu: grško zahtevanje žigov v DEKPA je nelegalno. Gre za neko staro tradicijo. Ker nočeš imeti težav, jih sicer ubogaš, kadar te pokličejo k sebi, vendar bi lahko vztrajal na svojem. Samo odvetnik jih na hitro pokliče – forget it, tole ni po EU. Torej, če se vam da izbegavati, se vsekakor izogibajte prijavljanju.
  18. Update sredi julija: francoski Grk, jadralec, nama pove (in pokaže dokument) še novo zgodbo. V grškem uradnem listu so avgusta lani zapisali, da je spremenjena karakterizacija malega plovila – meja ni več 10 m ampak 12 metrov. Seveda tega nihče od uradnikov ne ve, on jim pod nos pomoli papir, kadar nanese beseda na kako prijavljanje. Seveda sva si naredila kopijo tudi midva!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Log Out / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Log Out / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Log Out / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Log Out / Spremeni )

Connecting to %s

Kategorije

%d bloggers like this: