Posted by: malanstrbenc | 19/04/2009

Bolj greš proti jugu, bolj piha jugo

Vsaj na začetku smo se počutili, kot da bi na jug pluli z daljnega severa – začeli smo v strašni megli in bili zelo veseli da imamo (delujoči) GPS in radar. Na sidrišču v Rovinju smo zjutraj bolj slutili kot videli obalo, da smo Ronjo peljali lulat. V parku na Zlatem rtu je bilo potem vseeno, ali je megla, vseeno pa je bilo prav, da se je začela malo vzdigovati, da smo vsaj lahko normalno pristali na carinskem pomolu.prijava v Rovinju

nekje zadaj je Rovinj

Kapitan in policaj modrujeta o krizi, denarju, hišah, barkah, »osobna sekretarica« pa izpolnjujem obrazce. V mestu najdemo še lekarno in zanič hotdog, nato pa odbrnimo mimo Brionov. Večer, noč in pol naslednjega dneva preživimo v znanem zalivu Portič na Kamenjaku: vohamo bore, najdemo orhideje in malo suhljatih belušev, splezamo do vojaškega podesta, ki ga zaliva megla s Puljske strani, sredi dneva odpremo tudi kopalno sezono, a bolj iz higienskih razlogov kot pa kakega užitka (gl. koliko stopinj T vode kaže ribica!)

Ophrys incubacea ali sphegodes?

Ophrys incubacea

na Kamenjaku

novi termometer za vodo

V mirnem in manj meglenem prečkamo Kvarner. Nove vrvi od genove so še popolnoma čiste. Jadrali še nismo nič…pa nas ni sram, tudi bonaca ima svoj namen: bolj verjetno opazimo delfine (3x –skupaj 8 kom). Na Susku se ustavimo za krajši čas, da človečnjaka nabereva rukolo (in malo suhljatih belušev). Ronja veselo nabira travo in ovčje kakce, malo kasneje pa vse lepo izbruha na krmi.

Susak

rukola

Proti večeru postane morje takšne strukture in svetlobe, da se vse zdi tako malo sumljivo umetno animirano – da nismo v kakšnem računalniškem programu? Rukolo opereva najprej v ribiški mreži v morju, v umivalniku je še splaknem s sladko – ta se bo potem reciklirala za splakovanje posode. Podobno dvakrat uporabim vodo iz termovke za delanje jogurta. Tudi vsakokratno umivanje rok bi se dalo shranjevati za umivanje slanih oken recimo itd. Sicer še vedno ne veva natančno, kolikšne rezervoarje vode imava (verjetno 250 l), a veva, da se da s tem lepo shajati 14 dni. Za porabo pitne vode pa sem pričela meriti naslednji dan, koliko časa bodo držale plastenke s skupaj 40 litri. V krizi lahko pijemo oz. zakuhamo čaj tudi z vodo iz rezervoarjev, če jo precedimo čez ročne filtre (sicer ima grozen okus po plastiki). Dodaten zložljiv balon za 20 litrov žal ni bil dobavljen pred najinim odhodom, voziva pa na palubi še dva balončka, t.i solarna tuša, ki sta se poimenovala “pujsa”.

Cel dan (in dve noči) si privoščiva Uvale Englez blizu Malega Lošinja. Vzpon na vrh otočka Koludrac je Ronji dobro znan.

uvala Englez

"planinari"

Drugi večer v zaliv priplove Ayana. Dobro sta si zapomnila Švicarja Tom in Martina, kaj sva jima razlagala in prav prijetne slučaj je, da se znajdemo na isti dan tu. Skupaj tudi preverimo, kako se pogovarjaš po VHF postaji z DSC signalom (pokličeš direktno njihovo številko, podobno kot po mobitelu), kar smo pozabili storiti še v Izoli. Žal naslednji večer zadeva iz drugega zaliva ne deluje, kar pomeni, da ta postaja nima prav velikega dometa.

megla je cvetni prah

Edina napaka turkiznega zaliva je, da nas prašijo oblaki cvetnega prahu borov.

Bibi bo še dolgo usran… Ko Švicarja pred mrakom odveslata “domov”, se za praznovanje pomladi lotimo peke kruhastega nadevanega obroča po receptu Jamieja. Pirhi, pršut, na soncu sušeni paradižniki, oljke, sir, oljčno olje, namesto bazilike pa enako dobro sede žihovski čemaž.

img_0353img_0363img_0371

pogrevanje rezin pogace v naslednjih dneh

Premik naredimo v Krivico na Lošinju. Kapitan se že pritožuje, da ni fora hoditi pa konstantno istih zalivih, ki jih že poznamo. Če so pa tako lepi zalivi… sami smo, in se lahko damo čisto v zaščiten zatrep, občasno škrabljanje dežja ne moti preveč. Pa tudi novo potko najdemo – splezamo na vrh do Sv. Ivana, od koder se odpre pogled na Veli Lošinj, celo groba asfaltna cestica, ki jo prečkamo, je simpatična z vsemi borčki naokoli. Ob spustu sonce pokuka izpod oblakov in še dobro, da nimamo fotoaparatov, saj nam ne bi verjeli, kako kičasto roza vijolično zna vse postati.

Sledi končno dan za jadranje. In celo skrajšati moramo jadra prav na hitro, naša hitrost je občasno celo 7 vozlov, kar gre Habibi zelo redko! Iz burjice nastane NW. Zaradi valov se smukamo med otoki (Premuda, Škarda, Ist, Molat, Zverinac, Tun Veli, Dugi Otok), ker nas tako manj premetava. Kmalu je vetra malo manj in skoraj v krmo, da lahko razpneva »cruising chute«- jadro stila genaker, ki se sam malo prilagaja sunkom vetra. Tačas, ko Malan krmari, pa Gregor v glavnem tišči glavo k motorju. Že prej je nekaj zavohal in zdaj ugotavlja, da se z alternatorjem in jermenom dogajajo čudne stvari. Poskušamo vžiganje, ugašanje, preklapljanje, zategovanje in klicanje mojstrov, ki so nam sistem prodali ali pa instalirali. Gre za šalabajzerje, ki je ni sram zaračunati mastnih denarjev, čeprav ne obvladajo posla. Nihče od treh »strokovnjakov« ni znal Gregorju odgovoriti, koliko se sme alternator sploh segreti. K sreči proti koncu popoldneva najde Gregor odgovor v navodilih zunanjega regulatorja za alternator, da je segrevanja precej, jaz pa v »Easy boat maintenance« (velika biblija za male navtičarje), da se z novimi zmogljivim alternatorjem ali pametnim regulatorjem (in midva sva namestila oboje) lahko pojavi kratka življenjska doba jermenov. Zato naj namestimo visokotemperaturnega zobatega ali heavy duty. Sledi klicanje v bližnje marine, kje bi bil servis oz. rezervni deli. Pa so tudi vsi ti so šalabajzerji. Znanec iz MB nam bo naročil dva jermena po meri v Slovenskih Konjicah in izmenjali si bomo robo na Hvaru (mi imamo pa en kos opreme, ki je zanimiv za njihovo barčico). Do takrat Gregor zateguje in namesti še eno podložko, da je alternator bolj stabiliziran na nosilcu.

Pristanemo pa v SPET ŽE ZNANEM zalivu na Ravi. Jadrali smo skoraj 40 milj, kar sploh ni slabo. Zjutraj na lov za orhidejami, pa malo zapuščene blitve tudi najdem.img_04081

Ophrys bertolonii

Dactylorhiza maculata

Cephalanthera

Cephalanthera logifolia

Popoldan je jadranje spet kar ugodno, v Kornate pa zaplujeva šele na večer, ko se umiri. Pristanemo v Vrujah, ki so »največja vas« v Kornatih, nekaj ljudi se že klati naokoli, oslički serjejo po dveh uličicah, na bojo se veževa prav pred nosom parkovnih inkasantov, zato nama plačilo pristojbine seveda ne uide. Jutranji vzpon (slovenska kri – če je hrib, je treba zlesti gor!) postreže z lepo svetlobo, Ronja oddirja preganjat ovce in se pridruži na vrhu z jezikom do tal.

Mc. Ante na Kornatu

Kornati

domačini v Vrujah

Privoščimo si še učno pot Trtuša, ki ne ponudi nekih divjih informacij, pač pa zanimive pokrajinske razglede. Nekako afriška nama deluje klima (kadar nisi ravno pod oljko).

učna pot Truša

Ronja na učni poti

plodna ravnica na Kornatu

Sedaj se vzdigne rahel južni veter in še preden se ojača, motoriramo proti Kaprijam in Žirjam ter si najdemo zavetje na Kakanu. Utopično se lotimo stezosledstva na drugo stran polotoka, kjer sva poleti opazila gostilnico, pa se obrišemo pod nosom. Ni še sezona, ne pridemo do piva in kakih sardelic, pač pa do nove vrste orhideje, borovega gaja z vojaškimi ostanki in za spremembo do debelejših belušev. Skupaj z nečem iz družine čebul-česnov in poganjkov slanuše (verjetno osočnice) bodo fajn za v ponev z jajčkom.

Orchys antropophora

za kosilo

proper crusinig style

proper cruising style

Še vedno piha blag jugo, odmotoriramo na Veli Drvenik, kjer se veselim pošte (nič ne bo, v soboto »ne radi«), piva in kruha (pa ne napolnimo vseh zalog, ker je malo daleč za nosit, bolj nostalgično kupujem piškote moje mladosti), sprehoda (naberemo klope, samo na desni zadnji tački jih je bilo 16). Iz velike gruče orhidej skupine mačjih ušes  eno “suneva” in zdaj sredi bazilike potuje z nami. Ko zmedeno iščeva smeti v bližini pristajališča trajekta ali trgovine, nama zavpije starejši možak – tamo su ti kante – in kaže nekam zadaj. Ko se vračava, naju pobara, če sva jih našla. Malo poklepetamo, nostalgično se spominja, kako je 28 let hodil v Rogaško Slatino in obredel še preostalo Slovenijo. Zveva, zakaj »marina« v vasi nikoli ni bila končana, žal pa ne poznava njegovega zeta, ki veliko poje po Ljubljani in Mariboru.

domačinka (in kloponoska) V. Drvenika

Veli Drvenik

Ko je vse opravljeno, meniva, da bi se v jugu dalo jadrati v smeri proti Šolti. Začnemo s pišem vetra, ki odpihne  kapico MN kapitanu s čela v morje. Uspešno izvedemo reševalno akcijo. Nadaljujemo z dviganjem in krajšanjem jader. Po dveh urah poslušanja, kaj vse se zvija in v podpalubju pada po tleh, znova vžgeva motor in iščeva zatišje pri otoku. V kokpitu veslo zadoni »Bibi stara gajba, jadrat se ne upa, motorja on upali, v zalivčka nas pripelje«. Jadranje ostro v veter (pa še niti ne prav močan) z veliki valovi nam omogoča plutje s hitrostjo 2 do 2,5 vozla. Slabo. img_0542

Zaliv bo Nečujam. Ja saj vem, tudi tu smo že bili in vem, da moram biti pozorna na novo vrsto orhidej.

Orchis quadripunctata

Nečujamski prijateljček

Tudi tu ne bomo ostali več kot eno dan, ker naslednje popoldne priropotajo štiri barke polne zelo veselih Nemcev. Mi gremo iskat svoj mir v zalivček Stipanska na Braču, kjer naj bi bil servis in prijeten penzion bratov Sauer v “stari vinoteki”. Servisno se res nekaj menimo brez pravih rezultatov, penzion pa še ne deluje. Horda bevskajočih cuckov, ki priskačejo iz ograde, nam vzame še zadnje veselje nad zalivčkom in bo za Malanin rojstni dan treba skoraj nujno v večjo civilizacijo, da bomo dobili kozarec (ali več njih) poštenega vina. Hvar je v vidnem dosegu in če bo veter iz SE res postal E, smo skoraj zmagali.

Responses

1. Ojla pomorca !

Najprej en lep pozdravček iz oblačne Ljubljane.V naslednjih dneh je napovedan dež, tko da tukaj ni kaj pametnega za počet.Vse pohvale, vzorno skrbita za svoj blog, komentarji so več kot simpatični, da o pravi enciklopediji dalmatinskega “rastja” sploh ne govorim :-)A tista ribica kaže pravilno temperaturo ?Bravo Malan, baje je tako knajpanje odlično za krvni obtok:-)
    Hrabro naprej, dober veter, pa čimmanj težav z alternatorjem🙂 Pozdravček obema, Ronji pa eno veliko kost, da je ne bo konc vzel od vse tiste vegetarijanske hrane, ki jo nabirata po otokih (beri rukole)🙂

Good luck :-):-):-)

2. Ja lusno. Pa komaj sem iz sole usel, pa ze moram spet latinscino trenirat. Pa se en predlog; mogoce bi bilo se komu bolje, ce bi bil blog sestavljen iz vec krajsih sestavkov, samo dan ali tri odvisno od dogajanja.
    Kar se pa alternatorja tice, gre pa takole, najboljsa zelenjava je zrezek.

lp
    BB

3. Ojla,
    zaradi slabe napovedi zahodno smo ostali doma,kjer je se sonce!!! Uzivamo na vrtu in ob kavici beremo vajin blog.Super fotografije!! Kje so delfini:)?!
    Danes namocila oljcne peske in gredo v zemljo.Pri vama ze kaj odgnalo?
    Odkrila cemaz na vrtu,rukola ze tudi sili na plano,se lahko delam,da sem z vama:).
    Lepo plovbo,S

• Ojla Saša! jogurtov lonček s peškami prestavljamo kot mačka mlade, da je skozi na toplem in v zaveterju…baje traja nekja tednov, tako da še ni nič. Trenutno nič ne plujeva, danes in jutri je orkanski jugo, pa sva se malo zataknila na Hvaru. Nič ne de, še vedno imamo kaj za pospravit in poličke našravfat, brezskrbno branje knjig sploh še ni prišlo na vrsto.:/